همشهری‌آنلاین: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم نماز عید فطر در خبرگزاری‌های جهانی بازتاب بین‌المللی داشت:

خبرگزاری فرانسه: "آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در مراسم نماز عید فطر از کشورهای عرب خواست در کنفرانس اتی خاور میانه که قرار است ماه نوامبر در امریکا برگزار شود شرکت نکنند. آیت الله خامنه ای در بیاناتی در مراسم نماز عید فطر در مصلی بزرگ تهران در حضور صدها هزار نفر از مردم خاطر نشان ساخت در واقع امریکا با برگزاری کنفرانس بین المللی خاورمیانه تلاش می کند رژیم صهیونیستی را که در جنگ تابستان سال 2006 ضربه سنگینی از جنبش حزب الله لبنان خورده است نجات دهد.  رهبر معظم ایران تاکید کرد تمام کنفرانسهایی که به نام صلح خاورمیانه برگزار شده به ضرر فلسطینیان تمام شده است. فلسطینیان خودشان در این کنفرانسها شرکت نمی کنند پس چگونه دیگر کشورهای عرب به خود اجازه می دهند در این نشستها حضور پیدا کنند. رهبر معظم ایران بسیار اشکار از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس که در حال حاضر کنترل نوار غزه را در دست دارد و اسماعیل هنیه نخست وزیر منتخب فلسطینیان حمایت کرد. آیت الله خامنه‌ای تاکید کرد مردم فلسطین دولتی را به قدرت رساندند که مقاومت را شعار اصلی خود قرار داده و برغم تمام فشارها دولت و ملت فلسطین همچنان به مقاومت در برابر اشغالگران ادامه خواهند داد. رهبر معظم ایران افزود من به برادران فلسطینی توصیه می کنم با یکدیگر مقابله نکنند چرا که دشمن در خانه های انها است."

خبرگزاری المان: "آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امروز شنبه تاکید کرد هدف امریکا از برگزاری کنفرانس اتی خاورمیانه به جای برقراری صلح در سرزمین های فلسطینی ، تلاش برای نجات اسرائیل است. رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در مراسم نماز عید فطر که با حضور ده ها هزار تن از نمازگزاران ایرانی در تهران برگزار شد گفت " کنفرانس به اصطلاح صلح تحمیل دیگری بر فلسطین است. ابتکار امریکا به جای برقراری صلح در فلسطین ، تلاشی برای حفظ و نجات رژیم صهیونیستی از فروپاشی و سقوط است. ایت الله خامنه ای به کنفرانسی اشاره داشت که به گفته امریکا قرار است ماه اینده با هدف فراهم ساختن توافق صلحی میان اسرائیل و فلسطین در شهر اناپولیس در ایالت مریلند امریکا برگزار شود... آیت الله خامنه ای همچنین امریکا را مسئول نا امنی فزاینده و  تروریسم کوردر عراق خواند. ایشان خاطر نشان کرد امریکا نمی‌خواهد یا قادر نیست امنیت را در عراق برقرار کند و بنابراین مسئول اصلی فجایع عراق و بدبختی و مصیبت مردم این کشور است."

خبرگزاری رویتر: "آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران امروز شنبه از کشورهای اسلامی خواست کنفرانس خاورمیانه را که ماه اینده به میزبانی امریکا برگزار می شود تحریم کنند.... آیت الله علی خامنه‌ای در مراسم نماز عید فطر که به طور مستقیم از تلویزیون دولتی ایران پخش شد گفت وقتی فلسطینی ها این کنفرانس را خدعه و نیرنگ می دانند و از شرکت در ان خودداری می کنند ، کشورهای اسلامی چطور می توانند در ان شرکت کنند... آیت الله خامنه‌ای تاکید کرد امریکایی ها به اسم دستیابی به صلح، سعی دارند خواست خودشان را بر فلسطینی ها تحمیل کنند. هدف این کنفرانس ، نجات رژیم صهیونیستی است. وی همچنین تصریح کرد امریکا و متحدان غربی ان باید به دلیل ایجاد بی ثباتی و خونریزی در عراق سرزنش شوند. رهبر معظم ایران اضافه کرد اشغالگران در عراق عامل بی ثباتی در این کشور هستند و انها یا توانایی برقراری امنیت را در عراق ندارند یا نمی خواهند امنیت در این کشور برقرار شود"

کد خبر 33806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز